Groot of klein, je eigen bedrijf is iets om trots op te zijn. En dus laat je het graag aan de wereld zien. En natuurlijk doe je dat ook vanwege de marketingwerking die ervan uit gaat. Want als je niet zichtbaar bent, kunnen klanten je maar moeilijk vinden. En je klanten, daar doe je het natuurlijk voor. Maar hoe zorg je dan voor zichtbaarheid? En welke manier past bij jou en jouw bedrijf? Ook met een beperkt budget kun je goed aan je offline zichtbaarheid werken.
Hoe maak je jouw bedrijf zichtbaar
Uren heb je op je logo zitten broeden. Vele versies zijn er geweest, maar nu is je logo dan eindelijk definitief. En je bent er super trots op! Je bedrijfsnaam is helemaal naar je zin. Vervolgens wil je dat het liefst aan iedereen laten zien. En niet op de laatste plaats om je ook aan je klanten te presenteren. Want met naamsbekendheid ga je klanten trekken. Maar hoe maak je je bedrijf zichtbaar in de wereld? En dan bedoel ik niet online vindbaarheid, maar je echte wereld, dus offline. En welke manier past bij jouw bedrijf en je doelgroep van klanten? Laat je bijvoorbeeld stickers maken, hoe kun je die dan het beste gebruiken? Deze en meer vragen ga ik voor je beantwoorden. Zo kun je zelf inspiratie opdoen en kiezen welke manier bij jouw bedrijf past.
Raamstickers
Voor ieder bedrijf met een fysieke locatie is herkenbaarheid van het pand belangrijk. Voor een winkel is het bijvoorbeeld noodzakelijk dat klanten de winkel zien om vervolgens getriggerd te worden om spontaan binnen te wandelen. Maar ook voor bijvoorbeeld een coachpraktijk is het prettig als men aan de buitenkant van het pand ziet dat ze aan het juiste adres zijn. Die herkenbaarheid kun je goed realiseren met raamstickers. Het is een duurzame en eenvoudige manier.
Heeft jouw bedrijf geen fysieke locatie, maar rijd je wel met een auto rond? Dan is een raamsticker op je auto een goed alternatief om zo toch je bedrijf zichtbaar te maken. Het is ook super leuk wanneer mensen je auto gaan herkennen. “Hé, daar rijdt die dame van die Tante Pol taarten!”
Visitekaartjes
Het klinkt een tikkeltje ouderwets, een visitekaartje. Maar in een flink aantal branches is het gebruik van visitekaartjes nog steeds actueel hoor. Ga je voor je bedrijf langs deuren om klanten te vinden? Dan is een visitekaartje een makkelijke manier om je gegevens achter te laten. Ook voor kenniswerkers, zoals therapeuten, coaches en voedingsdeskundigen, zijn visitekaartjes nog steeds handig. Want daarvoor komen klanten regelmatig via via en dan kun je dus juist andere mensen jouw visitekaartjes laten doorgeven aan nieuwe potentiële klanten.
Stickers voor de verpakking
Soms gaat het juist om de kleine touch in de verpakking die klanten juist heel erg waarderen. Voor winkels – zowel online als fysiek – kunnen stickers daarbij helpen. Een jurkje in mooi papier wikkelen en dat dichtplakken met een mooie sticker met jouw logo en bedrijfsgegevens erop, dat ziet er gewoon tof uit! Zeker wanneer je producten verkoopt die niet jouw naam dragen, is dit een goede manier om er wel jouw bedrijf aan te koppelen.
Duurzame en functionele promotieproducten
Naast de eerder genoemde manieren om je bedrijf zichtbaar te maken is het een goed idee om daarnaast te kiezen voor promotiemateriaal dat functioneel is voor je klanten. Het grote voordeel daarbij is dat je klanten door het gebruik ervan helpen met jouw bedrijf zichtbaar maken. En gratis producten weggeven is ook één van de snelste manieren om een sterkere band met je klanten te creëren. Dit werkt eigenlijk wel voor ieder soort bedrijf. Daarbij is duurzaamheid een steeds belangrijker item aan het worden. Dat zie je terug in de promotiematerialen die momenteel populair zijn. Bijvoorbeeld katoenen tassen met je eigen logo erop. Ook hervulbare flessen met je eigen bedrijfsnaam doen het op dit moment erg goed. Deze promotiematerialen kun je ook met een relatief laag budget doen, namelijk door ze zelf te maken door bijvoorbeeld textielstickers te laten drukken en die er zelf op te plaatsen.
Dit bericht is in samenwerking tot stand gekomen. Wil je hier meer over weten, lees dan verder bij samenwerken met Habla Mama.